Waarom Google Ads een van de meest lucratieve advertentiekanalen is

Ben je opzoek naar kanalen om te adverteren voor je bedrijf? Dan is het mogelijk dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En dat is logisch. Er zijn vandaag de dag veel advertentieplatformen die je kunt gebruiken. Denk aan alle social media platformen. Dit zijn al talloze opties waaruit je kunt kiezen. Maar je bent vast ook bekend met Google Ads. Met Google Ads, kun je adverteren in Google. En dit blijkt een van de meest lucratieve advertentiekanalen te zijn van dit moment. Zelfs beter dan platformen zoals Facebook, waar de kosten per klik zeer laag liggen. Wil je weten hoe dit werkt? Lees dan snel verder.

Bovenaan in Google

Het inzetten van Google Ads

Er zijn onwijs veel opties om te adverteren voor je onderneming. Denk aan LinkedIn, Instagram, Facebook, maar ook aan Google. Je zult misschien denken dat LinkedIn aantrekkelijk is. Maar hoewel het zeker mogelijkheden heeft, is het voor veel ondernemingen niet het meest interessante kanaal. Vaak is het enkel interessant voor B2B-bedrijven, die veel te besteden hebben. En dan heb je ook nog Facebook en Instagram. Deze vallen onder dezelfde eigenaar, waardoor je via een platform kunt adverteren. De kosten liggen bij beide mediums laag, maar je zit dan ook laag in de funnel. Dat wil zeggen dat bezoekers nog ver weg zitten van de aankoopbeslissing. Bij Google Ads zit je juist hoog in de funnel. En dat betekent dat het makkelijker is om hier direct meer omzet mee te genereren.