1 december 2021

Keywords voor content marketing

2 min read
linkbuilding uitbesteden

Doe goed onderzoek naar keywords voordat je nieuwe content gaat creëren. Content marketing valt of staat bij het gebruik van de juiste keywords. Goed onderzoek naar keywords kan gunstig zijn om ze bij je inhoud te gebruiken in de richting van specifieke zoekresultaten. Stel dat je mensen die op honden zoeken wil targetten, dan kan je denken aan puppies, maar bijvoorbeeld ook aan hondenbrokken. Het is belangrijk om ook zoekwoorden te gebruiken in de titel van zoekresultaten omdat het helpt om relevanter over te komen. De meest efficiënte manier om inhoud van hoge kwaliteit te ontwikkelen en te blijven maken is om altijd een onderwerp te kiezen dat dicht bij jezelf ligt. Zo blijf je plezier hebben in het maken van content en dit zal je merken in de content zelf.

Gebruik een ‘call to action’

Een call to action is een uitspraak die klanten verleidt om iets te doen, zoals betrokken raken bij een bedrijf of onderneming of om iets te kopen. Een call to action heeft vaak eenzelfde opbouw: Als je dit bedrijf of influencer leuk vindt, moet je deze actie ondernemen. Als je niet geïnteresseerd bent, hoef je dit zeker niet te doen. Met deze opzet trigger je een klant om actie te ondernemen als hij of zij het bedrijf of influencer leuk vindt. Omdat het niet dwingend is en je de keuze aan de klant overlaat, zullen meer klanten deze call to action volgen. De uitdaging bij het laten werken van dit idee blijft natuurlijk om  je potentiële klanten ervan te overtuigen dat ze deze actie moeten ondernemen. Ze zullen een goede reden nodig hebben om het te doen.

Wat is een A/B test?

A/B-testen is het vergelijken van twee versies van een webpagina, e-mail of ander marketingmateriaal en het meten van het verschil in prestaties. Er zijn verschillende tools die je kan gebruiken om A/B testen uit te voeren en de best mogelijke inhoud te ontwikkelen. A/B-testen is een testmethode waarbij de marketingcampagne wordt opgesplitst in twee even grote vergelijkbare delen. Door de campagne op twee of meer momenten te combineren, wordt de campagne getest terwijl er twee verschillende versies worden gebruikt. Het verschil in de resultaten wordt geregistreerd en uitgezet tegen het aantal keren dat de campagne is getest. Dit proces staat bekend als A/B-testen. Het doel van testen is om je product of dienst te testen voor een nieuwe gebruiker en te bepalen of het product of de dienst verbeterd kan worden door bepaalde aspecten te veranderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *