De voortdurende zorg voor elke ondernemer: hoe stijg je in Google?

Wanneer je een eigen bedrijf hebt dat je zou kunnen scharen onder het MKB, dan is de kans groot dat je beschikt over een eigen website. Zonder website is het immers tegenwoordig bijzonder lastig om aan genoeg (nieuwe) klandizie te komen. Maar ook het in het bezit zijn van een website is nog geen garantie voor succes. De vindbaarheid is minstens net zo belangrijk. Als je je eigen website pas vele pagina’s na de eerste pagina zoekresultaten in Google tegenkomt, dan is er iets mis. Hoe kom ik bovenaan in Google, zul je je dan afvragen. Welnu, helemáál bovenaan komen is misschien onmogelijk. De eerste pagina bereiken is in veel gevallen echter wel een haalbaar doel. Om dit voor elkaar te krijgen kun je het best in zee gaan met een online marketingbureau. Zij beschikken namelijk over een arsenaal aan technieken die vallen onder zoekmachineoptimalisatie. Het optimaliseren van jouw positie in zoekmachines als Google, dus.

hoe kom ik bovenaan google

Wat komt er kijken bij zoekmachineoptimalisatie?

Wat er komt kijken bij zoekmachineoptimalisatie kun je in drie hoofdcategorieën onderverdelen. Ten eerste dient de techniek achter je website optimaal te zijn. Google ziet dat namelijk en beloont websites die prettig te gebruiken zijn met een betere positie. Verder moet het tekstuele gedeelte zijn afgesteld op zoektermen die mensen vaak in Google invullen. En tenslotte kun je ervoor kiezen om aan linkbuilding te doen. Via links op externe websites wordt de waarde van jouw website verhoogd, met hopelijk een stijging in de Google-rankings als gevolg.

hoe kom ik bovenaan google